Τρίτη, 8 Οκτωβρίου 2013
Πολλές και σημαντικές είναι οι ευκαιρίες που γεννιούνται για τη Μεσσηνία στον ευρωπαϊκό βορρά. Μετά το σημαντικό και αρκετά ελπιδοφόρο τουριστικό άνοιγμα της σκανδιναβικής αγοράς, ευκαιρία με άρωμα... ελαιόλαδου έχει προκύψει τις τελευταίες μέρες: Το υπουργείο Βορείων Χωρών, το οποίο ανήκει από κοινού σε όλες τις σκανδιναβικές χώρες και καθορίζει κοινές πολιτικές σε διάφορα θέματα, προσφάτως εξέδωσε μία διατροφική οδηγία με την οποία προτρέπει τους κατοίκους να στραφούν στη μεσογειακή διατροφή.
Και τι είναι αυτό, θα πει κανείς; Το συγκεκριμένο υπουργείο εκδίδει κάθε 8 χρόνια διάφορες οδηγίες, τις οποίες οι Σκανδιναβοί συνηθίζουν να τις ακολουθούν πιστά. Η συγκεκριμένη ανακοίνωση μάλιστα παίρνει ακόμα μεγαλύτερη αξία, αν συνυπολογίσουμε ότι οδηγία σχετική με τη διατροφή είχε να βγει από τον συγκεκριμένο αξιόπιστο φορέα 48 ολόκληρα χρόνια! Η παραπάνω παρότρυνση μάλιστα δεν είναι απλώς μια εγκυκλοπαιδικού τύπου οδηγία, αλλά προϊόν έρευνας 100 περίπου ειδικών επιστημόνων του υπουργείου και έχει ήδη αρχίσει να προβάλλεται έντονα στην περιοχή από μεγάλα ΜΜΕ, όπως η εφημερίδα (έντυπη και ηλεκτρονική) “Dagens Nyheter".
Ποια είναι όμως η ευκαιρία; Ειδική επισήμανση στην οδηγία έγινε φυσικά για το ελαιόλαδο, ως βάση της μεσογειακής διατροφής, ενώ σε δεσπόζουσα θέση αναφέρεται: “λιγότερο λίπος, περισσότερο ελαιόλαδο”. Πρόκειται ουσιαστικά για μια μεγάλη διαφήμιση του σημαντικότερου αγροτικού προϊόντος της Μεσσηνίας, την οποία ως περιοχή δεν θα πρέπει να αφήσουμε να πάει χαμένη. Αξιόλογες προσπάθειες προώθησης και ενίσχυσης της υπόθεσης “μεσογειακή διατροφή” έχουν ήδη κάνει τόσο ο Δήμος Πύλου-Νέστορος, όσο και το Μανιατάκειο Ίδρυμα, αναδεικνύοντας ουσιαστικά την Κορώνη σε... πρέσβειρα της διατροφής από τον ελληνικό χώρο. Οι προσπάθειες όμως αυτές πρέπει να στηριχθούν και να συνεχιστούν.
Για να αντιληφθούμε το μέγεθος της ευκαιρίας, ήδη οι Ιταλοί και Ισπανοί διπλωμάτες ενημέρωσαν τις κυβερνήσεις τους με σκοπό να γίνουν συντονισμένες ενέργειες από μέρους τους.
Όσο τα αγροτικά μας προϊόντα καταξιώνονται διεθνώς και ανοίγουν νέες αγορές, θα πρέπει κι εμείς να είμαστε έτοιμοι να τα υποστηρίξουμε, γιατί αλλιώς τζάμπα ο κόπος. Αυτή τη φορά να είμαστε γρήγοροι, γιατί στον συγκεκριμένο τομέα οι γείτονες της Μεσογείου κατά καιρούς μας έχουν... φάει λάχανο.
* Του Δημήτρη Πλεμμένου, αναδημοσίευση από ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2013, σελ. 2.